onsdag 27 januari 2010

Kitchen inspiration!

bild från Living etc.

Älskar detta kök! Det vita, det enkla, träfärgerna och det lite lagoma myller av saker här och där...


I det här köket kan jag se mig själv stå vid diskbänken och pyssla och alldeles nöjd vissla och nynna på någon sång med kökshandduken slängd över axeln...




bild från Living etc.

För att inte tala om den vackra AGA spisen. Vem skulle inte vilja stå här och röra om i grytorna...



bild från Living etc.


Slutligen samlas hela familjen för en mysig lunch tillsammans vid det här bordet innan vi alla går ner till stranden för ett eftermiddagsdopp. Lunchen består av en god Italiensk sallad med oliver från trädgården, nybakat bröd och vin köpt på den lokala lilla butiken runt hörnet...


..............................................

Drömma kan man ju alltid i alla fall... Håll med om att köket är underbart!Här har nu den utlovade snön börjat falla... Hur har ni det hos er?


Today I show you inspirational pictures of my dreamkitchen. All the pictures are from Living etc. Have a nice Wednesday!


..................................

Tusen tack snälla ni för alla era beställningar av valentinetags. Nu är jag inte sysslolös på kvällarna längre... *fniss* Håller på att svara på alla era mail nu under dagen...

Kramelikram Susanne

42 kommentarer:

Anonym sa...

Ha ha, Tjusigt kök. Skulle gärna ha det jag oxå.
Tycker ert är jättefint oxå.
mvh Ylva

marie sa...

Hej Susanne!
Den översta bilden är precis den känslan jag skulle vilja ha i mitt kök.....WOW!
Ha det gott i snövädret
Marie

Körsbärsgården sa...

Vad vore livet utan drömmar? Och jag har hört att drömmen kan bli sann...

Jättefina bilder med känsla och harmoni.

Ha det gott i snövädret, Susanne!
Vänliga hälsningar från Karin.

Anette sa...

Underbart kök. Mitt dröm kök. Håller på att renovera ett hus från 1911, du kan tro att jag vill ha ett lantligt kök där med liknande luckor som denna.

ha en fin onsdag

kramar @nette

Marie - Systrarna sa...

Härliga köksbilder! Sparas genast ner eftersom vårt kök "snart" ska göras om....
Ha en bra dag! /Marie

katarina sa...

ojoj vilken bild du målar upp!!!

jag som inte gillar oliver såg tom mig själv äta dem...;)

Köket är heeeelt uuunderbart!
Vilken inspirationsbild.

Här snöar det för fullt..:(
Kraaam

Ett hus i vitt sa...

Åhhh jaa ljuvligt kök... Drömmer om nästan ett exakt likadant :-D.Älskar kranen, kaklet, luckorna, prylarna :-D. Men ditt kök är ju ljuvligt också!! Kram, Anette

annashusidingtuna sa...

Ja, det köket hade gärna fått bo hos mig!!
Kram Anna

Rummet för välbefinnande sa...

Åhhhh vilket härligt kök!
Det väcker verkligen sinnena till liv.....
Ha det gott!
Kram Mia

Anci sa...

Nu svävar jag bort i drömmar, jag med ! Ska det vara så himla svårt att göra sina drömmar till verklighet ?

Kram
Anci

Signe 1 sa...

Ja det där köket är to die for!!:-) SÅ FINT!!

Ha en härlig dag!

Stora kramen Sofia

n o r d i n g å r d e n sa...

..jag tror du nynnar alldeles lika vackert vid ditt eget kök, för det är supefint och unikt med de gamla skåpen mm, jag baar älskar det, minst lika fint som detta i af!!! Mari.

hemtrevnad marie sa...

Mmm, det köket var läckert!!
Fast du har väl ett superfint kök!?
Själv har jag en massa plotter på bänken, en porslinsvask och tolixar i den karmmodellen i allafall, hihi!
kraam

Fruädel sa...

Precis vad jag behövde nu, en inspirationsdos! Planerar ju köket nu, finslipar, tänker om, slipar lite här och lite där...längtar framför allt! Hade ju hoppats på att kunna köra igång igen nu men ni ska det ju bli kallt igen, brr!!! Bara att klä på sig extra under arbetskläderna om huset ska bli klart!
Kram på dig söta du! / Tess

lottens vita och gröna sa...

ohhhh jaaaaaa, vill me!!!
såna här dagar tror jag vi kan komma förbi...snöstomiga...med ljuva drömmar om aga spisar och oliver sen ett dopp i sjön, själen får lite ro helt enkelt!
varmkram lotten
pst när öpnnar du loppiset i år...lena och ja undrar, vi vill komma, fniss!!!

lottens vita och gröna sa...

ohhhh jaaaaaa, vill me!!!
såna här dagar tror jag vi kan komma förbi...snöstomiga...med ljuva drömmar om aga spisar och oliver sen ett dopp i sjön, själen får lite ro helt enkelt!
varmkram lotten
pst när öpnnar du loppiset i år...lena och ja undrar, vi vill komma, fniss!!!

Unknown sa...

Såå fint, ruffigt och snyggt. Det romantiska fina börjar att bytas ut, men så är det ju, det ändras hela tiden.
Här har det börjat snöa, dock inte blåsa ännu.
Är hemma med sonen i dag efter en kräknatt, inte så kul.
Ha så bra Kram Anna

Sköna o Gröna Ting sa...

Ojojoj.., jodå nog skulle jag kunna stå ut med känslan av att baka góa kakor i DET köket.., ljuvligt!
Känns som ett kök man vågar använda, alla detaljer blir bara snyggare och snyggare ju mer man använder och sliter på dom.

Japp.., lite snöblandat regn och blåst, en sådan där mysardag och jag väljer att hålla mig inne!
Tack för inspirationen idag...

Kram kram
Marianne

kjersti sa...

Guuud, jeg elsker de bildene, mitt absolutte favorittkjøkken...
Kan aldri se meg mett på dem;)
Resten av hjemmet er jo også to die for;)

Klem Kjersti

Lavendel & Romantik sa...

Hej Susanne....
Visst det var ju ett helt underbart kök! Men ditt går ju inte av för hackor det heller ;)
Ha det så bra Kram/Majsan

Millygarden sa...

ljuvliga köksbilder..en verklig dröm! Den bilden får nu ligga i min favomapp som inspiration för framtida om målning av mitt kök.

ha en bra dag hoppas ni klarar er hyffsat ifrån stomen här blåser det så hua!
Kram Marina

Vintage sa...

Helt underbara allihopa?Helt i min smak! Tack för inspirationen.Kramar Susanne

Vintage House sa...

wonderful är det perfekta ordet förstår exakt vad du menar.. någon dag ska jag få mina drömmars kök och det lutar och detta håll. ska skicka ett email till dig ska bara ta mig tiden, men jag har ingen brådska du verkar ha fullt upp förtillfäller ;) kram kram sandra

Karin Lindström sa...

Hej Susanne!

Åh, vilket kök. Där kan jag se mig själv dona lite också *ler*. Jag är så sugen på att uppdatera vårt kök just nu så de här bilderna passade mig extra bra idag! Tack för all inspiration!
Många kramar!

Karin

Eva sa...

Jo, tack det snöar även för fullt i Skåne!

Älskar köket!
Kram Eva

Lillsnörpa sa...

Vilka ljuvliga köksbilder du bjuder på! TACK! /Lillsnörpa

Norregård sa...

Så enkelt och snyggt!!
Här snöar det och nu har det börjat blåsa...
Kram Kram Malin

Millas hem sa...

Underbara bilder allihop! Vilken härlig balans det är i den översta bilden! Så hade det gärna fått se ut i mitt kök, vilken dag som helst nu! =)

Kramis

Marits vita skrin sa...

Vilket kök... vill ha jagmed. På en gång helst, hihi.

Jag förstod att den där tuikan skulle bli som ett tält. Du har öppet köp i 7 dagar fast det var rea vet du.

Kram på dig
Marit

Annas skattkammare sa...

Men gud så snyggt! Verkligen mitt drömkök! Ska genast spara bilderna som inspiration och visa sambon sen.. ;)
Kram /Anna

Lantbacken sa...

Hej!Titta gärna in på min blogg och se vilket kök min sambo byggt av Ikea-stommar, blev inte så långt från bilderna du visade. Tack för en trevlig och inspererande blogg.
kram Pernilla

Lantbacken sa...

Hej!Titta gärna in på min blogg och se vilket kök min sambo byggt av Ikea-stommar, blev inte så långt från bilderna du visade. Tack för en trevlig och inspererande blogg.
kram Pernilla

Miss JennyPenny sa...

Your pictures are so beautiful!
Best greetings
Miss JennyPenny

rosenskära sa...

Jo du, det var ett riktigt najs kök, emaljgrytorna i olika storlekar också. Men jag saknar diskmaskinen, gör inte du det också ;)

Ska du och mannen ner till Kista i helgen? I så fall kanske vi ses, jag åker upp till Ia i helgen, husmorssemester!

Kram
Lena

Vita små hjärtan sa...

Härligt vackert!!!!!
Jo då här i Närke kom snön som de lovat! Lite mysigt var det när man kunde vara inomhus!
Kram Agnetha

Livet på kyrkstigen sa...

Åh, vilka underbara köksbilder!

Emelie sa...

Drömma kan man och drömma ska man! Vad skulle väl livet vara utan drömmar...?

Vilka härliga tags du gjort till Valentine! Gissar att du blivit överöst av beställningar nu...=)

Ha det gott i snöovädret!
kram Emelie

Jessica sa...

Hej! Håller med, så super fint kök! Vad fina skyltar du gör! Återkommer med beställning.. :-)

Vida sa...

- ett kök även i min smak....om du vill kommer jag med förklädet och en god parmesan under armen :))

- ljuvliga bilder - har du sett köket i boken "Junk style" av Melanie Molesworth - skulle gärna laga mat på den spisen hon har dragit hem från Provence :))

Kram Kram
Vida med drivor av snö utanför...

Milas Rum sa...

Man kan inte annat än att hålla med!
Underbart vackert!

Kram

Dona blogg sa...

Jag gör dig gärna sällskap!
Lovely!

Njut dagen!
/P

C. Tvillingmamma sa...

Ja gud så vackert!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin