torsdag 18 juni 2009

Skrothandlarna är igång igen!

Då var det dax att öppna sommarloppisen igen! Onsdagen den 24 Juni slår vi upp portarna! Ska bli riktigt roligt. Det är väldigt rörigt, men det hör väl loppisar till att inte allt är perfekt ordnat... Vi kommer nog hålla öppet Onsdagar 14-18 och Lördagar 10-14. Blir det någon ändring talar vi om det... Som vanligt är ni välkomna att maila mig för en vägbeskrivning!!!

I år har vi loppisen i vårt uterum... Hmm, inte så smart kanske ! Nu skulle vi verkligen behövt vårt uterum med tanke på hur vädret varit hittills denna sommar... *fniss*

Nu ikväll har vi varit på en invigning av den vackra butiken Norrgården som nu nyöppnar i nya lokaler vid gruvområdet i Falun!!! Har ni vägarna förbi bara måste ni kika in där! Ska åka in en annan dag och fota lite bilder och visa er därifrån. I dag får ni i stället se en bild på vår goa Alice!!! Tycker hon är så vacker med håret uppsatt i knut så där...

Today I show some pictures from our fleamarket. We are opening for the first time this year next Wednesday... Tonight we went on an opening of a new beautiful interiorshop named Norrgården! I will take some pictures and show you another day. Instead I show you a beautiful picture I took of our gorgeous daugter Alice when we came back home tonight...


Önskar er alla en underbar midsommar! Håller alla tummar för att det åtminstone blir några små uppehåll mellan regnskurarna...

Tjing tjång midsommarstång! Kram Susanne

33 kommentarer:

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Ja hon är verkligen jättevacker!!

min stora brukar med ha knut så där!!

~~♥ TREVLIG MIDSOMMAR♥~~
& massor av kramar
önskar
~~♥Mamma Millan♥~~
~~~¨♥♥♥¨~~~

mysiga heestrand sa...

Alice är verkligen jättefin. Hon passar så fint i knut.
Ha en skön midsommar

Kram Marita i Heestrand

Weißer Vintagezauber sa...

Hello,
your daughter is pretty nice girl!!!!!
Big huge,
Elke.

Ett Vitare Hem sa...

Åh kanske vi skulle ta och åka upp på din loppis nästa lördag har ju sagt att jag vill göra en sväng upp till Dalarna då ;o)
En underbar tös!
ha en fin midsommar!
Kramis/LenaS

Anci sa...

Hej !
Åh, jag önskar att jag kunde komma till den sommarloppisen ! Hoppas att det kommer att finnas några loppisar där jag är i sommar också.

Ha en underbar Midsommar !

Kram

STENLYCKA sa...

Jag håller med, så vacker dotter ni har.
Önskar dig och din familj en underbar Midsommar och hoppas att solen lyser hos er som den gör här hos mig nu på morgonen.
Många Kramar

n o r d i n g å r d e n sa...

Oj vilken fin loppis i uterummet, det är så fint att jag skulle nog bli sjuk om jag kom dit , men vet vet, kanske jag får för mej att hälsa på: )

Invigning på Norrgården, så trevligt, det är verkligen en fin butik och i den miljön kommer det bli toppen!

Vilken skönhet Alice är, en riktigt snygg kvinna-redan!

Ha en skön midsommar allihopa!
Mari.

Granne med Selma sa...

Nu har vi släkt som flyttat till Dalarna och annan släkt som precis är på väg att göra det. Förhoppningsvis blir det några turer till ert vackra landskap frampå. Om det blir i sommar hör jag av mig. Vill ju inte missa din fina loppis.
Trevlig midsommar!
Kram Sussie

Pink and white dreams sa...

Hej

härligt att ni öppnar loppisen igen, måste nog övertala Janne att vi skall komma o hälsa på igen.
Alice är vacker med knut eller utan :)

ha en skön midsommarafton, här regnar det som bäst.

Sabi

Mejrams! sa...

Ja, din loppis skulle jag vilja besöka. Får se om det kan bli någon resa uppåt i landet. Ha en skön midsommar och hälsa Alice att hon är jättesnygg. Kram Merja

Galleri Hönshuset sa...

hej på er. Allt väl?

verkligen fin bild på Alice...Önskar er en underbar midsommar.

Kram Pirre

LantlivsAnette sa...

Halloj där !!
Och glad Midsommar på er också !!
Kika in sen hos mig, jag bjuder på tårta !!!
Åhh, du vilken fin loppis, jag ser massor av saker där som jag skulle vilja ha...
Och Alice, sååå himla söt, men hon har ju en mamma att brås på också !!
Den där butiken verkar fin, med gamla möbler o annat, jag tror bestämt att Helena har gjort ett reportage i en veranda som en av delägarna har...eller ? Jag har koll..fniss...
Ha det så bra också hoppas vi att vi alla kan duka ute idag !!
Kraam Anette

Det vita dårhuset sa...

Tack Susanne!!!!!!

Och visst har du en fin dotter =o)
Blir roligt att hålla reda på hennes friare sen ;)

Ska genast boka in loppisen hos dig!!!!!!

Körde förbi när ni var borta ...(saaaaaaaaaaakta *ler*) och kollade in din trädgård lite =o).
Älskar den!

Hoppas ni haft det bra och att dagen blir likaså!!!!

GLAD MIDSOMMAR på er!!

Kramen Erika

vardagsvitt sa...

Värsta tjusiga tjejen med knut i håret...
Hoppas ni får en underbar midsommar!
Kram Marith

Tulipa sa...

Hej!
Så härligt det ser ut med bilderna...ser inte så loppisaktigt ut, ser väldigt fint och bara inbjudande ut! Inget stök syns åtminstone, fräscht och härligt fint!

Jättesöt Alice!
Glad midsommar!

Kram Mariette

Dona blogg sa...

Så synd att man bor i Skåne och har lååångt till din loppis...
Får hålla tillgodo med alla inspirerande bilder du bjuder på!

Kanske tur i och för sig - känns som om jag har prylar nog till en egen loppis :)

Glad midsommar!
/Pernilla

Unknown sa...

härliga bilder..
Ska försöka åka uppåt i sommar och besöka dig.

Glad midsommar
Kram Maria

Lilla huset på prärien sa...

Hej!!

Jag skriver genast upp dina tider och lovar på stört att komma under veckan vi är uppe! Gud så kul det ska bli :) Och vad söt hon är din stora dotter!!

Ha en härlig midsommar!

Kram Jenny

Ullis/Leva på landet sa...

Vilken underbar bild på Alice. Så kul att ni öppnar loppisen igen. Ska verkligen försöka ta mig dit i sommar.

Ha en riktigt skön midsommar!
Kram Ullis

Lauras gård sa...

Skulle så gärna vilja komma upp till din loppis. Men det blir nog inte något besök i Dalarna förens i mitten/slutet av juli och då har du väl sålt slut kan jag tänka... Du kan väl be Alice spara en muffins eller två om hon ska baka *fniss*... Du har jätte fina barn! Anton är ju en kopia av dig. Med vackra föräldrar är det väl svårt att misslyckas med barnen *fniss*... Hoppas ni fick en underbar midsommar trots vädret!

atmosphere sa...

Hej Susanne & Alice!
Skrothandlare? Underbart. Här har vi en till...
Tänk om man skulle ta och resa uppåt Dalarna i sommar. Skulle vara så mysigt att titta in. Skulle garanterat INTE gå tomhänt därifrån.
Ha en fin fortsättning på helgen!
KRAM,
Ingrid

A home far away sa...

Hoppas att din midsommarafton var fin!

Och så fin hon var, Alice!
Kram Gunilla från Singapore

A home far away sa...

Hoppas att din midsommarafton var fin!

Och så fin hon var, Alice!
Kram Gunilla från Singapore

hemtrevnad marie sa...

Ja, Alice är jättefin, och passar jättebra i knut!!
Jag ser att vi har samma förberedelser!!
Och visst skulle man ha behövt boden att sitta i här i går också, men nu är det ju loppis här med vet du, så det blev til att äta inomhus mellan alla skurar, hihi!
Kram på dig och hälsa Alice!!

Lotta "EnVilsenLoppa" sa...

Ja du har verkligen en ljuvligt vacker dotter !
Å vad skoj med eran loppis , jag hoppas att vi kommer ha vägarna förbi på semestern då kommer jag och kikar in ;-)
Ha en fortsatt fin helg nu !
Kram/Lotta

SussiLibySweden sa...

Vilka härliga bilder! Kolla gärna in på vår blogg, är ganska ny inom bloggvärlden ;-) Men ser man på din stil av saker så gillar vi isf samma! Håller på att starta upp en klädkolletion, i linne, siden och bomull, udda och unikt! // Annelie, yustmine

VvW Design sa...

Tack för tipset om affären i gruvan. Det får jag inte missa nästa gång vi åker till Falun. Ska också försöka komma förbi på loppisen! Ser fint ut!
Fin dotter ni har! ;-)
Ha en fortsatt trevlig midsommarhelg. Här i västernorrland har vi haft fint väder hittils! Nu ska vi grilla lite gott och äta potatisgratäng till!
Kram, Ann

mammamia sa...

Jag vill jättegärna ha en vägbeskrivning till loppisen sen ska vi göra ett besök på norrgården imorgon söndag fyller år snart och måste ju fundera vad jag ska önska mig av de mina. Mia

LOPPISLIV sa...

Så vacker Alice är, jättefin bild. välkommen hem förresten efter semestern. Och oj vad mycket godbitar det ser ut att vara på ert loppis, rackarns att man bor så långt ifrån.... Annars hade jag nog hängt där varje öppentid ni har :-) Kram Paula

Helenas Hem -Om livet på landet sa...

Åh va synd att ni bor så långt bort! :) Skulle vara skoj med loppis.

Alice är verkligen sååå söt!!! Ja vacker! :)

Kram
/Helena

Annas skattkammare sa...

Åhh vad jag skulle vilja besöka er loppis denna sommar! =)
Kram /Anna

Moa sa...

dit kommer jag nog!

MonaA sa...

Det blir loppis för mig hos dig på onsdag! ´Såå spännande och kul det ska bli!

Kram
Mona

P.S Maila gärna vägbeskrivning till mig! monaabbasistolpe@hotmail.com
D.S

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin