lördag 26 juli 2008

Soppterrin?

I Torsdags fick vi äntligen lite tid över att åka in till stan och mysa lite. Vi hann förbi Hannas loppis också. Där hittade jag en sån fin terrin för bara 25 kronor!Visst är den fin!

Inne i stan gjorde vi ett besök hos Majsan som har den fina butiken Lavendel & romantik. Där inhandlades dessa salt och pepparkar. Har kollat in dom sen i vintras och blev så glad när dom fanns kvar...



Måste erkänna!!! Hi,hi här har ni den verkliga storleken på terrinen som i själva verket bara är en liten sockerskål, men så underbart söt... Var bara tvungen att göra en "Hanna". Hon lurades likadant häromdagen. Hanna är en rolig prick tycker jag. Fatet bakom skålen köpte jag också hos henne...


Jag vill önska er alla en underbar helg! Tänk att det är så härligt väder. Äntligen!! Här har vi badat som tokar. Nu får vi hoppas att vädret håller i sig ett bra tag...

kram Susanne

26 kommentarer:

Anonym sa...

Ha,ha! Där lurade du mig totalt! Tänkte herremin skapare en så fin terrin för 25 spänn!!
Den är fin även om det bara var en sockerskål.
Mvh// Anna

Annas skattkammare sa...

Hej Susanne! Jaså här har vi en bloggare till som är nattuggla ser jag? Fast jag sitter på jobbet.. Vilken underbar liten "terrin" du köpt! Och salt och peppearkaren var också hur fina som helst. Er stad verkar mysig tycker jag, får nog åka åt det hållet snart och besöka alla mysiga ställen.. Ha du också en trevlig helg! Jag gör sista natten inatt så jag ska också bada och sola så mycket jag orkar i några dar nu! Kram /Anna

Mamma C sa...

Den blåsningen gick jag på. Men den var gullig din sockerskål. Likaså salt och peppar sakerna. Här är det kalas i dag i trädgården, så jag är superglad för detta väder.
Kram mamma c

Anonym sa...

Jättefina saker ni köpt!
kram Åsa

Anneli sa...

Där lyckades du totalt...tänkte redan att ni där på Dalarna måste ha ett helt annat penningsystem...25 spänn...huh...
(...och vet du...jag har ett likadant, ovalt fat som du fyndat...*fniss*)

Nu ska jag skynda mig till att packa korgen - stranden väntar...

Ha´t gott - KRAM

Lilla huset på prärien sa...

Hej Susanne!! Vilken fin liten sak... din "terrin" - och salt o pepparkaret var superfina! Sådana skulle jag vilja ha. Vill ha så mycket... :) Såg i någon "Antik & Auktion" liknande sådan i silver fast de kostar ju flera tusen kronor. En dam hade handlat ett par och fått dem för 2000 kr - det tyckte hon var prisvärt och hon var så glad. 2000 kr!!

Älskar din tallrikshylla!

Kram Jenny

My Lovely Things sa...

Hej!!
Åh vad fina fynd..
jaa..det är så härligt att bada..
älskar havet men nu har brännmaneterna komit in..det är lite trist..
ha det så bra..
kram anna

Stämningsfullt sa...

Hej!
Så fina saker du har köpt!
De där kryddkaren är jag också så sugen på! Jättefina!
Ha en underbar dag.
Kram!

Jenny Oak Fae sa...

Hahah, där lurade du allt mig också!

: )

Fina saker du köpt!

Kram, Jenny

<3

Ha det GOTT!!!

Ullis/Leva på landet sa...

Nu lurades du riktigt bra.
Fina saker du köpt. Nu är det stranden som gäller resten av dagen.

Ha en riktigt bra helg!
Kram Ullis

Lilla Trollbacken sa...

Det var den sötaste terrin jag någonsin sett. förstår att du inte kunde motstå den!
Här badas det oxå må¨du tro!!!!!
Kram
Gabrielle

Ina sa...

Hi, hi din lurifax!! Fin var de i alla fall oavsett storleken på den. Har sagt det innan och säger det igen, är så avundsjuk på dina "trägrejer" som du har i din tallrikshylla, de är så charmiga och superfina!!
Kram Ina

hemtrevnad marie sa...

haha!
Jo, det hade varit fint med en stor terrrin för 25 spänn!!
Men den lilla var så söt och väldigt prisvärd!!
Fatet var ännu finare!!
Skönt med bad....här har vi inte hunnit med sådant tyvärr....vi har bytt ytterdörr, det förde naturligtvis med sig mer än man hoppats på...inte klart ännu...hej å hå!
Ha det gott!
kramis

Hanna i Det stora grå huset sa...

Supersnyggt!!! Din tallrikshylla är den finaste jag har sett...

Och det där setet från Majsan var ju inte fy skam...

Önskar er en härlig söndag!!!
Kram Hanna

Sara sa...

Jättefin "terrin". vad fint du har ordnat det i tallrikshyllan.
Kram Sara

Petra sa...

Tjena lurifax! Söt "terrin", hrm... Ni måste ha helt ljuvliga loppisar i Dalarna för du kommer alltid hem med så fina grejor, *inte alls avis*, haha...
Sköt om dig/er i värmen!
Petra

Useful Art sa...

Oj vilka fina vita fynd! Grattis till dig :)

Kram
Sara

Anonym sa...

Älskar era bilder!
mvh/ Lina

Hem och Lycka sa...

Hihi, som du luras! Så söt den var.. Och de där salt- och pepparkaren tycker jag också är hemskt söta. kram!

n o r d i n g å r d e n sa...

Vilken fin liten skål fr Hannas loppis och de saltströarna var fr Majsan var snygga med, som gjorda för ditt fina hem, läcker tallrikshylla! Vi hoppas på ngn grad svalare i dag va: ) Soliga hälsningar!!!

A home far away sa...

Oj så många fina saker du hittat igen, du har blicken för alla fynd , du!

Ha en fin dag
Kram Gunilla i Singapore

Anonym sa...

Hallå där i värmen!

Hi, hi, din lurifax! Men vad gullig den var sen då, ett fynd, helt klart! Visst är det väl skönt att man kan hinna med lite shopping också på semestern (fram tills nu har ju vädret verkligen tillåtit det) men nu är det faktiskt bara beachen som gäller för min del, och det är hur underbart som helst! Hoppas ni njuter lika mycket vi på era badutflykter! Sköt om er så gott!

Varma kramar Camilla i Örebro

P.S Byrån blev verkligen kanon med vit färg och nya beslag, men jag tyckte inte att de såg för stora ut, utan jag tyckte bara det blev jättebra helt enkelt!

Där Rosor Aldrig Dör sa...

Hej Susanne!
Hihi gick verkligen på ditt "soppterin" trick *fniss*
Den var i varje fall =)

Fyy va läskigt med trädet som föll, tur i oturen att de gick så bra med er alla.

Vilket fint köksbord & stolar!!!

Det händer en massa saker hos er ser jag, kul! Själv ligger jag på lat sidan nu under sommaren, men jag kommer igen snart.

Ha en ny skön vecka!

Kraam från Benita

En inredoholic sa...

Vad fin byrån blev. o loppisfynd har du oxå gjort !!! Hihi.. skrattar åt salt o pepparkaret, har hittat dem på en del bloggar och jag tänker på ngt helt annat när jag ser dem ;) Min dumma fantasi kanske , *Skratt*

Ha en fantasiskt bra fortsatt vecka. kram Jannice

En inredoholic sa...

Vad fin byrån blev. o loppisfynd har du oxå gjort !!! Hihi.. skrattar åt salt o pepparkaret, har hittat dem på en del bloggar och jag tänker på ngt helt annat när jag ser dem ;) Min dumma fantasi kanske , *Skratt*

Ha en fantasiskt bra fortsatt vecka. kram Jannice

Les Cotrions sa...

I really love white and cream china!!! Very very nice!!!
Happy day!
Vale

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin